JSM- Slutspel (åttondelsfinalerna)


Malmö Redhawks - AIK IF
Jag ska passa mig för att tippa denna matchserie, men jag lovar er att vi ska djävlar i det inte släppa till en ända meter där ute!

Linköping HC - Modo HK
( Jag tippar att Linköping HC går vidare från denna rundan. LHC har spelat upp sig under top8 serien. Om man jämför med hur dom spelade innan jul. Dom är även ruggigt starka hemma. Dock vet jag inte hur Modo ligger till och kan tyvärr inte säg så mycket om dom heller)

Frölunda HC - Rögle BK
( Jag tippar Frölunda vidare från denna rundan, då dom också spelat upp sig efter jul och top8 serien, men sen vet vi ju också att det gått bra för Rögle i Lingonserien och man kan aldrig räkna bort dom från tävlingsmatcher. men tror ändå att Frölunda drar det längsta strået)

HV71 - VIK Västerås
( HV71 super maskinen som sökte motstånd i J20 superelit södra har verkligen gått ner sig efter att ha fått pisk nere i Malmö två gånger på rad. Det gick inte så värst bra för dom i top8 och slutade näst sist, vilket gav dom motståndet Västerås i åttondelsfinal. Men jag tror dom är starkare, men låt det inte gå till ett avgörande i Västerås för där är dom bra, riktigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0